Blog
A state permitting clear perception and understanding; the area that may be seen distinctly or resolved into a clear image.

FUNDA -UW3DHUIS

Vandaag bij Funda langs geweest  op de Wibautstraat 224. Een stuk geschiedenis van Funda werd mij verteld en volgend jaar vieren zij hun 10-jarig bestaan. Zij blijven zich ontwikkelen. Zijn op de makelaars (verkopers)  en op de kopers markt gericht. Willen in de nabije toekomst ook met 3D aan de gang maar dat is en blijft erg primitief.  Zij zijn onder de indruk van UW3DHUIS en bieden mij aan om via hun website gericht te werken aan naamsbekendheid (“Branding”). Dit kan via ‘banners’ , gericht op een prijsklasse boven € 600.000,- en per regio (bijvoorbeeld het Gooi) getoond worden aan bezoekers. Een banner is een reclame regel tussen de Funda huizen in die getoond word en tegelijkertijd een poort is naar de website van UW3DHUIS. Men vertelde mij dat de ervaring leert dat  1% van de kijkers de achterliggende website bezoekt.  Het percentage kijkers  daarvan die ook werkelijk informatie opvraagt is niet meer dan 1% en of daar ook een opdracht uit komt is alleen bekend bij de banner plaaster zelf.. Daar Funda nauwelijks bezocht wordt door de verkopers, de werkelijke doelgroep van UW3DHUIS, willen ze met mij een proef doen. Dit betekent dat ze 340.000 keer de banner willen tonen tegen een gereduceerd tarief. Ben er niet helemaal zeker van of dit de juiste wijze is. Ik heb er een 3D bril achtergelaten. Daar funda in het zelfde pand zit als de redactie van het Financieel Dagblad heb ik ook informatie over UW3DHUIS aan de balie achtergelaten. Ben benieuwd of bij het Financieel Dagblad ‘verwondering’ ontstaat.  Al lijken vele makelaars ingeslapen, UW3DHUIS blijft ze wakker schudden.

Leave a Reply